Onze aanpak
Wij worden gedreven door goed onderwijs voor de leerling/student en een goede onderwijsorganisatie en cultuur voor de leerkrachten/docenten.
Dat vraagt om een onderwijsorganisatie die het onderwijsproces zo optimaal mogelijk faciliteert. Hiervoor is onderwijs specifiek leiderschap nodig, een succesvolle onderwijsorganisatie die integraal wordt aangestuurd en kwaliteitszorg en organisatie inrichting die het mogelijk maakt om de strategische doelen te realiseren en te monitoren.
Daarbij besteden wij altijd aandacht aan zowel de harde (taken, verantwoordelijkheden, systemen) als de zachte aspecten (competenties, gedrag).
Iedereen in het team, ook de opdrachtgever, is een speler in het spel en daarmee ook onderdeel van zowel het probleem als de oplossing. Dat vraagt van jou als opdrachtgever en andere betrokken collega’s, dat iedereen in de situatie stapt, meedoet en bereid is om te reflecteren op de eigen rol (dus niet het probleem naar de andere kant van de schutting gooien na, alleen een probleem in je eigen tuin kun je oplossen). Alleen een probleem in je eigen tuin kun je oplossen. Dat biedt mogelijkheden om in kaart te brengen wat belemmerende patronen zijn, welke werkende elementen aanwezig zijn en samen op zoek te gaan naar meer dan de som der delen.
“Niet blijven praten en analyseren, maar gaan doen”.